Att flytta innebär ofta att man har många bestyr, mycket att göra och att komma ihåg. Det handlar till stor del om logistik och tid, att se till att allt är packat inför flytt, att boka flyttfirma, att få nycklarna till det nya hemmet, att städa den gamla bostaden, att lämna nycklarna till de nya ägarna, att adressändra och så vidare. Mycket kan man leja ut. Faktiskt kan man leja ut allting men om man inte har råd att anlita en firma för alla praktiska göromålen är det skönt att överlämna flyttstädningen åt någon annan.
Givetvis har du alla dessa möjligheter även i Kungälv.

Tänk på att boka städning inför flytt i god tid

Bokar man flyttstädning kommer en firma och tar hand om allt – från det stora till det lilla eller enligt önskemål. Vid flyttstädning skall man göra självklara saker som att dammsuga, dammtorka, göra rent toaletter och putsa speglar men även göra rent ugnen, få bort fettlager från köksskåpen, dammtorka väggarna, städa inuti kyl och frys, rengöra golvbrunnar och mycket annat. Det tar tid och det är oerhört praktiskt att proffs gör det åt en.

Olika förutsättningar för olika flyttstädningar

Det finns en mängd bolag i Kungälv med omnejd som erbjuder flyttstädning och ofta rekommenderar fastighetsmäklarna en firma. Om man inte kan få personliga rekommendationer från släkt och vänner för att hitta en pålitlig firma kan man naturligtvis läsa sig till omdömen men man skall alltid också be om att få referenser då man hittar ett företag som man kan tänka sig att anlita. Även om man får rekommendationer från bekanta kan man ha olika förutsättningar; typ av bostad, lägesförhållanden, slitage och annat är sådant som kan påverka arbetet för flyttstädningen.

Det är inte bara flyttstädning som tar tid. Själva flytten tar oerhört mycket tid i anspråk och vill man ha en fullservicebyrå kan erbjuda båda tjänsterna – och mycket därtill! Bolaget ska underlätta sina kunders vardag genom att erbjuda städning i alla former, inte bara vid flytt.